torsdag 3 september 2009

Idyll

Sitter på trappen med datorn i knäet. Långt bort kan jag förnimma ljudet av en bil, men har finns ingen märkbar trafik. I gräset leker Whiskey och Persephone, fuktiga tassar som skuttar runt i decimeterhögt gräs där daggen fortfarande ligger likt pärlor på gröna band. Solen glänser och ger skogen liv. Uppe i en gran kan jag se en hackspätt i jakt på insekter. Natten har varit lugn.
Det är så annorlunda här från Göteborg, så ensamt men ändå så rofyllt.

Jag skall strax sätta mig och ringa några åkerier i jakt på lift till Göteborg. Alternativet är att gå längs vägen och hoppas att någon är vänlig och stannar för att sedan kunna ge mig lift till Göteborg.
Jag saknar mina vänner där nere, mycket, men ändå tillfredställer naturens ljud mig med den kärlek jag behöver. Och närheten får jag genom två gråa yrväder, hade en som sov vid min nacke och en på mina mage i natt. Mysigt!

Skall även upp till verkstaden i eftermiddag, byta tändstift och plocka lite med mopeden så slipper vara beroende av skjuts. Men nu, en gammal klassiker från tidiga tonåren: Dj Mangoo med Eurodancer.

Inga kommentarer: