tisdag 3 november 2009

Ett nytt album i rätt tid

Sitter just nu och lyssnar igenom Atreyu's nya album, Congregation of the Damned. Som vanligt är de bra, lite mjukare än det vanliga man ser av dem. Fastnat för låten You Were the King, Now You're Unconscious, bra text, bra sound.
Dock är Insatiable den låten som stämmer in på läget bäst.

I övrigt ät livet lite halvkiss, är fruktansvärt besviken på en person jag ansett som en mycket nära vän. Men när jag alltid går in med 110% i allt jag gör börjar jag bli van med bakslag. Ingen är perfekt men jag kan i alla fall vara ärlig med det mot mig själv. Jag försöker så gott jag kan går helhjärtat in i allt och går hellre ur det förlorande än utan att försökt mitt bästa.
Jag är en intensiv person och det är inte alla som klarar av det, det faktumet är jag fruktansvärt medveten om, men jag tänker inte ändra på mitt sätt att vara. Det liksom allt annat är en del av mig, utan det vore jag inte samma person.

I övrigt på musikfronten har jag även upptäckt två nya band i min smak. De Heideroosjes, ett nederländskt punkrockband som matchar min attityd och Guillemots ett härligt indieband med klassiska influenser.

Vi får se hur denna veckan blir, skall ändå till Värmland på måndag och träffa min familj och min underbara kusin. Mamma fyller trotts allt år.

2 kommentarer:

nyrdil sa...

Som du sa, det går nog över på ett par veckor, kämpa på, du har ju alltid möjligheter att snacka av dig :)

jbn sa...

Inte säker på hur jag ska tolka den här posten. Nåja, du vet var jag finns om du vill prata.