tisdag 8 november 2011

I väntan på en arbetande målare

Jag är hungrig. Sjukt hungrig, ni vet "den där känslan av att magen vill utvecklas till ett svart hål och det gör ont"-hungrig.
Vi har målare på besök, köket och hobbyrummet (eller master bedroom om man skall vara precis) skall målas om. Tak och väggar skall fräschas upp och bytas färg på. Hobbyrummet blir vitt med en "Borosan 2011 9116" som fondvägg och köket får en lätt ton av capuccino-grädde (bästa beskrivningen jag kan ge på Alkro's "4 Dimma"), dessutom skall skåp och luckor målas om. Det kommer bli snyggt.
... men det hjälper inte mot min hunger! Förhoppningsvis är han snabb och jag får tillgång till mat inom en timme. Annars kommer jag skaffa det ändå! (vilket jag nu gjorde).

Det har varit en grym helg, lajv och två dagar av rollspel.
Satt dessutom igår och funderade vart jag härnäst skall ta min Humanity 8 Ventrue. Läste lite om Golconda, men är ganska säker på att SL inte kommer tillåta det. Dock var systemet simpelt och spelgivande. Håll dig över Humanity 7, frenza inte för något och gör endast goda gärningar. White Wolf lämnar det därefter till spelledaren vad som händer. Mitt slutmål med karaktären skulle ju vara att bli människa igen, men inget karaktären i sig vet om. Vi får se vad som händer på Gabrielle-fronten, jag kan ju inte mer än drömma.
På Inanna-hörnet har jag fått börja se mig efter en alternativ karaktärslösning. Har bara ett fate-point kvar (ett extraliv för er som inte är bekanta med Warhammer 40K systemet) och när det är förbrukat kommer hon vända hem till Babylonsystemet och ta tronen. Lite synd, men karaktären har LITE självinsikt i alla fall.

Nu till helgen drar jag iväg till Linköping, det kommer bli skönt med lite miljöombyte och få träffa Fanny och Bafel igen. Jag behöver komma bort en stund. Att vara arbetslös gör mig knäpp. Nu skall jag ge mig på frukosten innan jag äter upp krukväxterna.

1 kommentar:

jbn sa...

SL har mycket planer kring Gabrielle. Det räcker att jag vet ungefär vad du vill för att jag ska kunna fixa något som du lär gilla.

Men tänk inte så mycket på White Wolfs upplägg för jag kommer tänka på andra saker ;)