lördag 2 oktober 2010

Påhittig som få - D.I.Y.

Det är inte lätt att vara en Eläjn.
I går natt hittade jag ett djur i min hall som utlöste en fobisk reaktion. Jon var här igår och lyckades få tag på(=stampa ihjäl) den lilla insekten. Jag trodde från början att det var en tysk kackerlacka, men som den sanna naturvetaren jag är så var jag ju tvungen att ta reda på vilken art de var. Det roligaste, och lite smått förundrande och hemska, är att det finns många bilder på nätet av ihjältrampade insekter. Det var med största sannolikhet en helt vanlig svensk skogskackerlacka antagligen åkt snålskjuts på mig in.

Idag efter en hel del Kemipluggande tyckte jag att det var lämpligt att ta en välförtjänt dusch, men min termostat hade låst sig igen, det kom bara varmvatten ut munstycket.
Denna gången vägrade jag ringa bovärden(plus att det är lördag)så jag använde istället min stora degbunke för att tvätta mig. Det var ganska avslappnande att sitta och hysta dundervarmt vatten på sig själv. Och garanterat energisparande. Känner mig däremot lite lätt skållad.
Nu skall jag ned på stan för att införskaffa en polygrip och en skiftnyckel så att jag kan åtgärda problemet själv. Och ringa dem på måndag för att berätta attmin termostat är defekt och jag vill ha en ny.

Jag må vara mesig när det kommer till snabba insekter, men när det kommer till det händiga planet så känner jag mig mer hemmastadd.

Inga kommentarer: