onsdag 21 december 2011

When change come

Jag mår bra. Mitt liv är just nu inne i en väldigt stabil fas. Jag har jobb (eller ja, jag har 3 jobb med timmar varav ett blir heltid i januari), jag har en pojkvän som älskar mig och jag har tak över huvudet.

Många av de saker som andra ser som en självklarhet, som att ha mat på bordet eller någonstans att kalla sitt hem, har inte varit saker jag kunnat göra. Jag har fått kämpa för varenda krona, ringt runt bland vänner och vänners vänner efter någonstans att sova, vridit och vänt på varenda krona, livnärt mig endast på Euroshoppers pasta portionerat ut på en deciliter för att det skall räcka fram till jag skall få nästa slant som direkt försvinner till hyran.

Det har varit tufft, ibland har jag velat ge upp, men för varje nytt nederlag har lag lärt mig något nytt på vägen upp.
Min tillvaro inte har varit så här stabil sedan barnsben. Det är en härlig känsla att inte behöva kämpa för sin överlevnad och det känns lite som om jag för första gången på länge kan unna mig att leva.
Frågan är: Hur lång tid kommer det gå innan jag blir uttråkad?

1 kommentar:

jbn sa...

Fint att det går så bra. Hoppas jobbet ska hålla dig från att känna dig uttråkad. Bör bli ganska varierat :)