fredag 24 april 2009

Grubblerier över en kopp kaffe som alltid tar slut

Ah, denna underbara Vår, fastän den har slitit mig i stycken, brutalt och skoningslöst våldtagit mig, är den fortfarande underbar!
Våren må vara sorg och känslomässiga Stormar men bakom allt det negativa, bakom muren av ständigt lurande pollen finns solljus, värme och Kärlek. Man skall inte dömma någon för dess utseende, bakom fasaden kanske det vackraste av slott döljer sig.
Trotts vad som hänt börjar jag bli lyckligare och lyckligare, allt runt omkring mig liksom rullar på i kaostakt, men ändå så rullar det. Jag vill ge alla runt omkring mig som förtäjnar det lite, lite glädje och kärlek, försiktigt portionera upp det i små gräddvita porslinsskålar som visar hur mycket jag bryr mig. Alla förtjänar det för alla är bara människor, men vi är männskor tillsammans. Jag skulle inte ens önska min värsta ovän olycka, för att se lycka i människor runt om mig ger mig mer än resten av världen någonsin kan ge. Ett leende från en främling på en spårvagn när man håller upp en dörr skulle jag hellre välja framför tiotusentals kronor. En lycklig vän framför... ja allt. Jag vill ha Lycka, jag vill ge lycka, jag vill vara LYCKA.

Den här våren har hitills mest handlat om läkning och förlåtelse, hitta vägledning inom mig själv, ge lite från det hav av medkänsla och kärlek jag har. Alla förtjänar Kärlek, oavsett vad de gjort, ALLA förtjänar förlåtelse, för i grund och botten är vi bara människor.

Förlåtelse, det viktigaste i livet. Utan detta Femonmen kan vi inte gå vidare. Även om du accepterar en händelse, en handling mot dig eller några av dina Kära så kan du inte fortsätta utvecklas, forstätta bli ett med dig själv. Ger du däremot någon förlåtelse, kommer du få tusenfallt tillbaka. Allt handlar om att välja sin egen väg och gå vidare. Du skall sannerligen inte acceptera att Folk behandlar dig hur som hellst, men i slutändan kommer även de få sitt straff...

Jag har fått så mycket stöd, så mycket kärlek, det är min tur att ge tillbaka - genom förlåtelse kan jag uppnå den ultimata lyckan, jag är inte där än men jag är på god väg. Jag har så mycket att ge, så mycket jag vill ge.
Detta skall bli en Vår av Kärlek, Lycka och Samhörighet!

Inga kommentarer: