lördag 5 januari 2008

Vänner och Nära

Jag är en mycket dumdristig person. Mina försök att få människor att förstå att man ska respektera allt levande, råkar jag ofta ut för saker.
Om det finns något som betyder mer än mitt liv för mig är det vänner, inte alla men några få kan jag lätt ta en kula för. Jag skulle inte ens tveka. Vänner som rspekterar mitt tänke och tyckande men samtidigt inte håller tyst om vad DE anser om situationen. Vänner som visar att de är vänner, inte bara flyter med strömmen.

Igår ställde jag mig emellan ett bråk och skyddade en vän, jag åkte i backen men var den enda som blev skadad. Jag antar att killarna som var på kompisen fattade att jag var skadad, om inte så borde de förstått det när jag reste mig upp och blodet rann från hakan. Vid just det tillfället var jag för upptagen med att skälla ut killarna, men när polisen sa att jag borde ses om, förstod jag att det kanske var en bra idé. Två och en halv timma senare var jag omplåstrad och hel igen, eller ja, mer hel i alla fall.
Jag tror jag har träffat kanske den enda som har liknande principer som mig, önskar bara att han kunde se det vackra och kärleken också. Livet är så mycket mer underbarare att leva om man inte bara ser det som är fel eller dåligt. Jag tror jag har visat denna person en del av mig som få har sett, den delen som verkligen visar att jag gör allt för mina vänner. Hade killen igår haft en kniv, jag hade fortfarande ställt mig emellan. Utan att tveka.

Minna vänner gör jag allt för, men det finns några få jag gör mer än allt för. De kan räknas på en hand, men de finns där och jag finns där för dem.

Jag tog ett slag för dig, jag kan ta hundra till.

Inga kommentarer: